۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۹:۴۸

آیت الله نوری همدانی:

مساجد به پایگاهی برای قیام علیه مستکبران تبدیل شده است

مساجد به پایگاهی برای قیام علیه مستکبران تبدیل شده است

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: امروز در کشورهای منطقه و اسلامی شاهدیم که مساجد به پایگاهی برای آغاز قیام علیه مستکبران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی عصر دوشنبه در دیدار مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در سخنانی با بیان اینکه باید اهمیت جایگاه مساجد برای مردم تبیین و شناسانده شود افزود: در صدر اسلام تمامی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در مسجد شکل می‌گرفت و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که مساجد مرکزی برای ساماندهی و اعزام نیرو‌ها به جبهه‌های حق علیه باطل بود.

مساجد از جذابیت‌های لازم برخوردار باشند

وی اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کرد تا مساجد از جذابیت و فضای آموزنده خوبی برخوردار باشند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: خطبه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و نیز کلام ائمه معصومین از ذخایر بزرگ اسلامی است که باید از این معارف در مناسبت‌های مختلف در مساجد استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هنر می‌تواند در جذب مخاطبان بیشتر به خصوص جوانان به طرف مساجد کمک کند افزود: وحدت و انسجام مردم در جامعه در همین مساجد شکل می‌گیرد و همین امر باعث شده است تا کشور در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستادگی کند و دشمنان در مواقع سخت و حساس با شکست مواجه شوند.

آیت الله نوری همدانی گفت: مساجد نباید جای خسته کننده‌ای باشد و باید سعی شود تا جذابیت‌های فراوانی ایجاد کرد.

اهمیت برخورد متواضانه و کریمانه ائمه جماعات با مردم

وی برخورد متواضعانه و کریمانه ائمه جماعات مسجد با مردم را موضوع مهمی برشمرد و افزود: این موضوع باعث می‌شود مردم راحت‌تر بتوانند مشکلات خود را با روحانیون و ائمه جماعات در میان بگذارند.

مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه داد: امروز توجه مردم دنیا به امور دینی و مذهبی بیشتر شده است و تحولات کشورهای منطقه نیز از همین مساجد و نمازهای جمعه شروع شد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مساجد باید جایگاه حرکت و آغاز قیام در برابر مستکبران باشد ابراز داشت: در تمامی مساجد باید سعی شود سه کتاب بالینی دفتر تبیان، ‏‌صحیفه نور و وصیتنامه امام وجود داشته باشد تا مدرم بتوانند با اندیشه‌های امام خمینی (ره) آشنا شوند.

کد خبر 1578709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha